Okej. Det här pluggkaoset alltså. Blir lite smått galen. Igår drog jag så snabbt jag bara kunde hem från jobbet för att plugga. Hann bryta ihop kanske tre gånger och fick byta strategi SÅ många gånger. Tills Adam ringde och peppade mig lite. Tack och lov för det. 

Framförallt känns det sjukt motigt pga att det känns som att ingenting fastnar, verkligen ingenting. Jag kan föra diskussioner kring saker, men ordningar och årtal osv fastnar verkligen inte alls. Och igår när jag försökte förhöra mig själv så märker jag bara hur orden försvinner och hjärnan blir tom. Sjukt obehaglig upplevelse. Men till slut fick jag till någon form av plugg där jag faktiskt kunde det mesta. Frågan är om jag minns något idag, hjärnan känns inte riktigt med mig. Och vill helst inte kolla anteckningarna från igår för jag är emot att plugga samma dag som tentan är då jag tror att det riskerar att väcka panik och förvirring. Men tänker också att det kanske kan få igång min hjärna lite. Får se hur jag gör. 

Men nu längtar jag bara till kl 13 när allt är färdigt, jag äntligen får äta mat i lugn och ro igen och jag kan göra vad jag vill. Mest vill jag: städa, vika undan tvätten som stått i en vecka på tvättställningen, sortera mina jobb-/träningskläder och läsa min bok (som inte har ett dyft att göra med utbildningshistoria)! Åh vad härligt det ska bli. 

Nu: tagga tenta! 

(null)

(null)

Kanske det mest underbara ljuset och vädret någonsin påvägen hem från jobbet igår! Var bara tvungen att stanna till och njuta lite. Små glädjeämnen. 

(null)

En väldigt sen smoothie i pluggverkstan igår. Så välbehövligt. Ska förbereda en till att plocka fram som mellis senare under tentan nu. 
Uppsala universitet, distansstudent, idrottslärare, kaos, panik, plugg, smoothie, stress, studier, tenta, vardag, Örebro,

Kommentera

Publiceras ej