Sitter på vårt vardagsrumsgolv och är rätt nöjd över helgen som varit. Den har inte varit speciell på något vis egentligen, men den har varit en i mängden. En del av vardagen. Den har varit en sån där helg som vi kommer ha många fler av och som jag kanske ändå älskar mest av alla. En helt vanlig helg. 
 
Adam har låtit mig vila massor, trött som jag är, vilket har varit så himla mycket värt. Vi har hunnit städa, tvätta handla, träna, planera lite inför kommande vecka. Sådant som gör att man känner sig i fas inför att en ny vecka börjar. Jag har suttit i två timmar och försökt ladda över några filmer som jag ska klippa ihop till en skoluppgift, men min dator är riksseg och därför går det inte så fort som man kan önska. Men istället har jag hunnit plocka undan lite från igår, kört igång ännu lite mer tvätt och flyttat in vinterdäcken i förrådet medan Adam fått vila lite. 
 
Igår var en sån där fin dag med så många fina människor, men idag är vi rätt trötta. Vi steg upp orimligt tidigt för att hinna åka och storhandla (en av våra helgsysslor) innan min spinning drog igång 9.15 (vi skulle ju då dessutom hinna hem med all mat, packa upp och gå iväg till gymmet och vara på plats typ 09, vilket gick fint). Passet var grymt, och efter en dusch fick jag möta upp Elin för lunch och en sväng på stan. Så mysigt. Vi njöt av vädret och hängde hon henne en stund innan jag var tvungen att kila hem för att göra mig iordning eftersom Robban och Angelica skulle komma till oss på pizza och häng innan vi skulle vidare till 25årsfest för en kille i grabbarnas basketlag. Blev en himla bra kväll. Jag valde (som oftast) att vara nykter och började bli riktigt trött när nära 20 timmar vaken började närma sig, pysslade om Adam lite och idag har vi bara myst runt som sagt. Har vilat massor, låg i sängen länge och sett film och serie. Ska fixa lite här hemma nu, göra fruktsallad och hoppas på att filmerna laddas över någon gång så att jag kan göra klart min uppgift. Skulle helst vilja skicka iväg den idag så att jag kan börja med nästa uppgift imorgon i lugn och ro. Det är en något hetsig vecka som ligger framför, trots att det bara är en halvvecka så är det mycket som ska göras. Men det kommer gå så himla bra ändå. Ser fram emot det! 


 
(null)

(null)
Redo för häng med vänner och utgång. Att orka med en utgång på krog är något jag sällan orkar nykter (är ju så himla kvällstrött) men det gick hur bra som helst, vi dansade och hade så kul! Och drog hem precis i lagom tid när det fortfarande var kul men inte hade varit så spännande att hänga kvar. 

(null)
Så härligt väder! Vi kunde sitta ute i detta fina och äta pizza med våra vänner igår. 

(null)
Efter-spinning-död

(null)
Min utsikt just nu: fint väder, öppen balkongdörr, trött sambo som vilar. Livet är bra fint. 
2018, Balans, Fest, Helg, Hälsa, Kärlek, Livet, Lördag, Söndag, Träning, Trött, Vardag, Välmående, Vänner,

Kommentera

Publiceras ej