Alltså, jag har haft en så fin dag och är så himla tacksam för det. Just nu pendlar jag nämligen väldigt mycket mellan att vara ett stressat vrak och att vara överlycklig. Och det känns så onödigt för det är typ en liten pyttesak som hänger löst och då flippar hela mitt kontrollsystem ur (hej kontrollfreak!). Men idag iallafall... Jag vaknade supertidigt. Avskyr att göra denna referens, men pga sommartidsbyte idag så vaknade jag alltså nästan samma tid som när jag går upp till jobbet i vanliga fall. Men just idag var klockan alltså åtminstone halv sju. Hade nog en massa energi efter dagen igår som bara var en massa lugn, mys och ätande. Så vid halv åtta hade jag fått nog, hade legat och läst en stund men kunde inte ligga still, så jag gick upp och lagade lasange. Vi skulle ha ätit det till middag igår men var så mätta efter all godis så vi åt bara smörgåsar på kvällningen. Därför gjorde jag den istället idag så att det skulle finnas lunch till Adam innan han skulle iväg och så fick vi dessutom några matlådor inför veckan. 
 
Vi åt god frukost, kollade lite serie, städade av i köket, garvade (som vanligt här hemma alltså) och sen gjorde Adam sig iordning för att åka på bortamatch och jag bytte ut pyjamasen mot träningskläder. Så när Adam åkte gick jag iväg på en promenad. ALLTSÅ DET HÄR VÄDRET. Jag bara älskar det. Så härligt, trots att det var himla blåsigt idag (som alltid i Örebro alltså). Så jag kom hem, glad som en lärka, läste en artikel som mor min behövde hjälp med (vetenskap till någon kurs hon fått för sig att läsa), tog en liten nap, bytte om igen och traskade iväg till gymmet. Körde ett lite lättare gympass för att få dra i lite vikter igen och det var SÅ skönt. Inget långt och inget tugnt, men gud så skönt. Och jobbigt var det ju helt klart ändå. Så nu hoppas jag att kroppen håller för det. Efter min löptur i torsdags fick jag lite ont i halsen igen, men det är borta till idag och jag hoppas inte det tänker komma tillbaka alltså... Fy så trött jag är på att inte kunna träna nu. Nu sitter jag iallafall nyduschad med ansiktsmask och ska rätta lite läxor till eleverna tänkte jag. 
(null)
Mellis efter träningen. Så galet gott! 

(null)
Nytränad och glad. Har tjuvat åt mig Adams trådlösa lurar. De kan vara det bästa som hänt mitt liv på länge alltså. Herregud så sköna. Så bra ljud. Så smidiga. Måste skaffa egna. 

(null)
Åh vädret... jag älskar dig. 

(null)
Den här utsikten är ju inte särskilt illa. Trots lite byggarbeten älskar jag hur vi har det utanför.

(null)
Mycket grått idag! (Som vanligt) 

(null)
Mina träningskläder såg idag ut som en kroppsstrumpa. Vet inte vad jag tyckte om det egentligen. 

(null)

(null)
Frukost.

(null)
Vet inte om det bara är all frisk luft eller om solen gjort mina kinder röda. Hur som helst härlig känsla! 
Balans, Gamla Örebro, Hälsa, Kärlek, Lugn, Lycka, Sol, Söndag, Träning, Vardag, påsklov, väder, vårvinter,

Kommentera

Publiceras ej