Banalt som det är har jag varit så glad senaste dagarna. Över sådana himla små saker. Som att jag flera morgnar i rad har fått promenera till jobbet i härliga soluppgångar med fantastiskt ljus. Att jag fick dela ut extra mångar stjärnor till klasser som brukar ha det lite kämpigt under lektionerna (yes, kör ett stjärnsystem där eleverna får belöning efter visst antal. Säga vad man vill men de motiveras och får varje lektion ett kvitto på hur väl de fungerat, för mina elever har det fungerat så bra). Att jag har fått komma hem till Adam och sett serier och ätit middag tillsammans flera gånger denna veckan (inte helt vanligt pga träningar för båda samt mycet plugg för mig, men pga förkylningar och lägre tempo med teoretiska uppgifter för mig just nu så har det helt plötsligt funnits massor med tid för varandra). Att jag öppnade min kamerarulle igår och bara möttes av solsken (är en sucker för fina bilder på solen), så härligt. 
 
Och kanske att det har behövts ett lägre tempo. Jag har provat ett nytt upplägg med eleverna som gör att både de och jag vet exakt vad som kommer hända och vad som förväntas. Jag har i och för sig inte kunnat träna pga förkylning men fått promenera massor varje dag som vanligt, alltid glad för det lilla. Hört massa inspirerande poddar under promenaderna till och från jobbet. Fått vila när jag kommer hem. Och kanske är det också anledningen till att jag igår var trött vid 19.30 och somnade i soffan strax efter 20. Vaknade sedan vid 21, fick tandborste av Adam och somnade som en stock och sov gott tills klockan ringde kl 05 imorse. Och jag var pigg! Jag är ju nästan alltid förfärligt morgonpigg och har inget problem med att vi börjat stiga upp så tidigt, men imorse ville jag inte ens tänka på att försöka somna om. Men eftersom jag har hemmadag för studier idag så tänkte jag att jag gott kunde sova en stund till. Vilket inte alls gick. Så istället smög jag upp, gjorde kaffe och bäddade ner mig med datorn i soffan för att läsa lite bloggar medan Adam fick snusa vidare en stund. Åh härliga morgon. Undra vad resten av dagen har att erbjuda. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

En sammanfattning av all min lycka just nu: jag är glad, solen skiner, älskar mina nya glasögon, massor med mat och frukt. Har fallit extremt för ingefära det senaste, så det åker i varenda smoothie just nu. Så gott! 
Idrottslärare, Kärlek, Livet, Livspussel, Lugn, Lycka, Sol, Vardag, tacksamhet, Örebro,

Kommentera

Publiceras ej