I veckan var det alla hjärtans dag. I väldig kontrast till den dagen körde vi vinter-OS-dag på jobbet. Jag och mina idrottskollegor hade lagt så mycket möda bakom planering och idéer bakom det här. Och det blev så bra! Sen tycker man ju alltid olika men barnen var nöjda, kollegorna var nöjda, vi var nöjda. Det var så roligt och härligt. Allt flöt på. Allt det där slitet jag känt tärt lite senare veckorna i samband med  vanlig undervisning och intensivt plugg blev helt plötsligt värt det. 

Och när jag kom hem, helt slutkörd, stod det blommor på bordet (från mannen som sa att vi inte skulle köpa saker). Men trots mitt dåliga samvete blev jag så glad. Han kan det där lilla han. Resten av dagen fick jag dessutom spendera med en fin vän när vi drog till Eskilstuna för att se killarna spela basket. Han bli arg på både coacher och motståndare innan matchen var slut. Inte bra för nerverna. Bestämmer sig våra barn för att syssla med någon form av lagidrott kommer jag vara dem värsta föräldern på sidolinjen... 

(null)

(null)

(null)

(null)

alla hjärtans dag, basket, idrottlärare, jobb, kärlek, lycka, vardag, Örebro, Örebro basket,

Kommentera

Publiceras ej