Den här måndagmorgonen började på allt annat än bra sätt. Eller ja, beror ju helt klart på hur man vrider och vänder på det, men jag blev så besviken iallafall. Här hemma hade vi ställt klockan på 05.30 för att stiga iväg och trampa iväg till gymmet så fort vi bara kunde för att få till lite träning en måndag (min enda tid för att hinna på måndagar, så ville ge det en chans och testa). När vi kommer dit visar det sig att det är något fel på dörren och vi kommer alltså inte in. Där står vi, kl 6 på morgonen men träningskläder och packade väskor, så redo, och så kommer vi inte in. Så snopet. Så det var bara att cykla hem igen. 

Istället cyklade vi iväg till affären, köpte så vansinnigt mycket fika som jag ska ha med mig till jobbet idag då jag är fikaansvarig till vår måndagskonferens denna veckan. Och upptagen som jag är hann jag inte baka något eller förbereda igår. Men det löste vi. Sen dess har jag suttit med frukost och hemtenta och svarat på frågor. Känner mig nöjd över antalet frågor jag hunnit avverka, men nu sitter jag fast i en fråga jag inte hittar svaret på i kurslitteraturen och har nog aldrig i hela mitt liv känt mig så frustrerad. Jaja. Det är väl bara släppa det och gå vidare en stund. Hjärnan är totalt pannkaksmos iallafall, så det är nog snarare dags för lunch snart och sen packa ihop mig för att åka till jobbet. Så får jag ta tag i alla dessa frågor senare. 

Min nummer 1 lösning på plugg måste ju vara att äta saker. Så såhär har det sett ut hela helgen i princip. Helt fantastiskt att försöka få ihop då spretiga studenter på ett otroligt litet matbord också. Men det är mysigt. Vi kan ta sällskap av varandra.

Balans, Distansstudier, Hemtenta, Hälsa, Idrottslärare, Jobb, Morgon, Måndag, Nya planer, Plugg, Snopet, Studier, Örebro,

Kommentera

Publiceras ej