Hittills har helgen bara bestått av mycket fint. Den har också innehållit många fina, men alldeles (för) djupa samtal som också har varit lite jobbiga att ha haft, men ack så viktiga. Och allt är fortfarande bra. Dessutom har jag fått hänga med min bästa Elin både i fredags och i lördags, och i lördags överraskar hon med att ha bjudit dit även Ella, åh så mysigt att få se henne! 

Så det har varit mycket mys, härligt snack, ätande, träning och shopping som präglat denna helg än så länge. Och det känns så bra. Jag behöver få fylla på energi nu känner jag. Det har varit en väldigt tuff vecka, inte bara med jobb och skola, utan även känslomässigt. 

Så idag ska vi (jag och Elin) iväg på en promenad och sen ska jag få allt viktigt gjort. Då är det föreläsningar som gäller och så ska det tvättas och lagas matlådor. Och så ska jag passa på att krama lite extra på min sambo (vilket jag redan gjort all den tid då jag inte umgåtts med Ella och/eller Elin, då han blev hemma från basketen i helgen pga skada, den stackaren. Så honom ska jag ta hand om lite extra. Men nu frukost och sen promenad!

Igår morse var jag på spinning, och hjälp vad jag svettades. Men det var SÅ härligt och väldigt välbehövligt att få ta i och trampa ur en massa. Och sen fick jag äntligen ha på mig lite vanliga kläder eftersom shopping med tjejerna väntade. Så skönt att ibland slippa uppsatt hår och träningskläder... men ska inte klaga, det är ju som att jobba i pyjamas varje dag hehe. 


Och maten igår var helt sinnessjuk hela dagen. Vi fick världens största sallader när vi åt lunch, förstår inte hur det var tänkt att jag skulle äta upp exakt allt, även fast jag kämpade på rätt bra och verkligen var vrålhungrig. Och hemma kläckte Adam universums bästa idé. Eller ja, den var rätt gemensam. Han var sugen på kladdiga pommes som man köpa lite varstans numera och jag gillar verkligen de man får på Max av någon anledning. Och förut pratade vi lite löst om att prova själva. Så därför gjorde vi det, och hjälp vad gott det blev! Det blev verkligen bra! Mums. Och sen satt vi vid middagsbordet och pratade om allt mellan himmel och jord i över två timmar, en typisk vi-kväll. 

Balans, Distansstudier, Helg, Hälsa, Idrottslärare, Jobb, Kärlek, Plugg, Shopping, Studier, Träning, Välmående, Vänner, Örebro,

Kommentera

Publiceras ej