Alltså... vi har haft en så sjukt fantastisk matdag idag. Senaste två veckorna har varit så mycket kaos matmässigt. Först Mallorca och all inclusive (inklusive att jag är som ett barn som älskar pommes) och sen en flyttvecka där allt packades bort och jag levde på micromat och polarkakor med mjukost. Allt detta mycket gott (minus micromaten kanske, är inge vidare förtjust i det faktiskt), men det finns liksom en gräns. Det tar stopp. Och vi har nog nått varan. Så just nu längtar jag efter riktig mat. Jag längtar efter att få laga massa mat. Och då inte enbart matlådemat ssom ska förberedas (rätt trist ju) utan ordentligt god mat som jag fått fundera lite på. Älskar sånt! Och idag hände det. 


Jag vill gärna äta lite mer växtbaserat. Jag tror nämligen att jag skulle må bra av det. Och jag har äntligen börjat få upp ögonen för grönsaker, så vill äta och prova allt ungefär. Till lunch skulle vi hur som helat göra halloumiwraps. Och jag hittade ett recept på en avokadoröra/sås som lät toppen. Så den slängde jag ihop och det blev en så klockren favorit här hemma! Den fick även vara med när vi till middag åt lax med risblandning och grönsaker. Otroligt gott! Och så lite äppelkaka till efterrätt samtidigt som vi såg dokumentären "what the health". Mest för balansens skull liksom. 


Nya balkongen bjuder dessutom på otroligt vackra kvällar! 

Avokado, Balans, Livsstil, Lycka, Mat, Matlagning, Vardag, Välmående,

Kommentera

Publiceras ej