Igår var jag sprang långa intervaller (till skillnad från mina vanliga tabataintervaller som jag älskar). Jag längtar efter att kunna springa distanser igen, men har inte fått till det ordentligt sedan jag stukade foten för två somrar sen. Detta pga ömma knän (alltid ömma), trasig fot, onda höfter osv. Det ena kommer av det andra så att säga. Och det har gjort att min kropp inte klarar distanser för att jag inte är smärtfri tillräckligt länge. Och det gör dessutom att det blir väldigt psykiskt påfrestande att springa under lång tid eftersom det är blir monotont på ett sätt jag inte är van vid (trots att jag älskar det). Så därför har intervaller blivit min räddning. Men för att kunna springa distanser måste jag få in längre intervaller och inte bara springa kort och snabbt. Så igår fick det bli 1:2 intervaller, alltså springa 1 min och gå 2 min. Det kändes eeeeextremt långsamt jämfört med tabatan kan jag lova. Men en timme senare var jag galet nöjd. Och det var väldigt skönt efter en vecka med vansinnig träningsvärk. Som vanligt värmde jag upp med 5 min gång och 5 min jogg innan jag körde igång med intervallerna. Och sen 5 min jogg och 5 min gång som nedvarvning. 



Och så stretch efteråt såklart. Så skönt!

Aktivitet, Balans, Glädje, Hälsa, Intervaller, Kondition, Livsstil, Löpning, Träning, Örebro,

Kommentera

Publiceras ej