Idag har jag spenderat min dag med att förbereda mig inför det lilla äventyr som jag ska iväg på de kommande två veckorna. Äventyr är kanske att ta i, men jag ska iväg och jobba som fys- och teoricoach på ett träningsläger för ungdomar. Det ska bli himla spännande! Så därför har jag läst på material och tvättat kläder framförallt. Lagade lite extra mat med så sambon slipper ta allt det imorgon. Han ä fullt kapabel att ta hand om sig själv, men jag gillar att underlätta saker och ting för honom om jag kan. 


Men i och med dessa förberedelser (och en del nervositet) så kände jag att jag inte hade tid att gå till gymmet men ändå ville röra på mig. Därför gav jag mig ut på en promenad (håll och öm höft hindrade löpning) och sen avslutade jag med några styrkeövningar för magen och ordentlig stretch när jag kom hem! Väldigt skönt och välbehövligt. Och ibland måste man komma ihåg att all aktivitet är bra aktivitet! 


Balans, Förberedelser, Hälsa, Idrottslärare, Promenad, Stretch, Styrketräning, Söndag, Träning, Välmående, Örebro,

Kommentera

Publiceras ej