Nu är påsklovet till ända. Idag är det dock hemma-studie-dag som gäller, men har både lite plugg och lite jobb att få gjort. Men det känns skönt, att vara tillbaka på banan. Jag gjorde ju ett aktivt val om att vara ledig ett gäng dagar nu under lovet. Och nu i efterhand känns det som ett bra val. De första två dagarna hade jag i princip magsår över att jag inte gjorde något "vettigt". Att jag istället hade tid att sova, vila, kramas med sambon, äta massor, hänga med vänner och vara ute i det fantastiska vädret som varit hela veckan, det verkade inte bekomma mig. Men till slut släppte även den känslan. Sjukt skönt. Det är nog första lovet sedan jag blev lärare där jag verkligen verkligen slappnat av. Framförallt det sista året (sedan höstterminen alltså) har det varit väldigt svårt att vara ledig, mycket på grund av att jag ju pluggar vid universitetet också. Det blir liksom ingen skillnad på jobb och plugg eftersom de lite handlar om samma sak. Det blir heller ingen ledig tid, för när jag inte jobbar ska jag plugga och när jag inte pluggar ska jag jobba. I princip. Men jag tror jag börjar bli bättre på det. Balansen alltså. 
 
Hur som helst. Jag har, i och med valet om ledighet, verkligen passat på att njuta och gjort sådant som jag annars inte hinner. Har tränat massor, tagit långpromenader med Elin, sett serier i flera timmar i sträck i soffan med Adam. Tagit en shoppingrunda, rensat hela vårt förråd, lagt ut saker till försäljning, storstädat, lagat massa mat, varit till återvinningen med galet mycket saker, övningskört och sovit utan att ställa väckarklocka. Det där sista gjorde sig ju påmint imorse när jag inte ens märkte att Adam steg upp vid 05 (vår vanliga tid på vardagar) och började göra frukost. Tur jag inte ska till jobbet idag, för hade varit totalt död. Men också himla tur att jag har Adam som det är sådan ordning på, så nu har jag ändå varit uppe sedan strax inann halv 6 och förhoppningsvis somnar jag gott ikväll och kan vakna pigg och glad inför imorgon. 
 
Vi har dessutom hunnit med att fira påsk med båda våra familjer där nästan alla kom hit på påskafton för pizzabuffé (högst icke-påskigt men var sjukt osugen på påskmat och behövde något enkelt som alla gillar, inklusive alla barnen). Så mysigt och våra familjer har inte umgåtts tidigare så det känns riktigt bra. Vi var så nöjda och påfyllda med energi efter att ha fått ha dem alla här. Så nu orkar vi förhoppningsvis hålla gasen uppe ett tag till. Slutet på terminerna är ju alltid mycket att stå inför och Adam är i slutspurten av sin utbildning, och sedan väntar semester och förhoppningsvis roliga jobb (garanterat för Adam, kanske för mig) och lite ledig tid tillsammans i sommar. Så himla fint. Tur att vägen dit också är himla fantastisk. Nu ska jag tillbaka till min uppsats. 

(null)

(null)

(null)

(null)
Högst trött och sliten efter en intensiv påskafton, men också högst glad och lycklig. 

(null)
Höjdpunkten på veckan: få göra påskägg till alla barn (Adams brorsbarn).

(null)

(null)
Att handla till ett påskfirande med hela familjerna... 

(null)

(null)
All denna vackra utsikt under alla ljuvliga promenader. Få saker kan nog göra mig så glad och påfylld. Fint väder, frisk luft och aktivitet. 

(null)

(null)
Massa träning! Som jag njutit! 

(null)

(null)

(null)
Dagens arbetsplats (pga belamrat köksbord, men klagar inte). 
2018, Familj, Idrottslärare, Jobb, Kärlek, Livet, Mål, Påsk, Studier, Vardag, Vänner, distansstudent, påsklov, Örebro,

Kommentera

Publiceras ej