Det här med ledighet är ju trots allt inte fy skam. Jag började dagen tillsammans med en bok i sängen i två och en halv timme. Drack sedan världens märkligaste smoothie till frukost. Jag gillar inte broccoli särskilt mycket. Inte alls faktiskt. Så jag har något litet projekt där jag tänker att jag kan lura i mig lite broccoli. Ett sätt har varit i potatisgratäng vilket knappt märks och bara blir gott. Så jag tänkte att om jag dränker smoothien i frukter så kommer det inte smaka broccoli. Jag tänkte mig även en grön smoothie så hade bara ljusa frukter som sen gör sig bra med algpulvret jag brukar ha i. Så jag hade alltså i typ 7 jordgubbar, 1 dl annans i bitar, 3 kuber fryst spenat, en banan, en mandarin, en citron OCH TVÅ MINI-BROCCOLI-TRÄD. Och vad smakade sedan hela smoothien? BROCCOLI. Jag trodde ju i min naivitet att det skulle smaka lite citrus och banan så jag gjorde lika stora glas som jag brukar till oss. Att dricka flytande broccoli till frukost = inte min grej. Men allt gick ned iallafall. Nöjd för det lilla. Funderar på om det räcker med ett litet broccoliträd i någon röd smoothie med mycket hallon och blåbär så kanske det döljs tillräckligt? Hmm... får klura lite till. 

Men! Sen var jag iväg på en långpromenad med min älskade Elin. Vi försökte oss på att upptäcka en lite längre och ny väg (kanske blir en bra helgrunda på rutin sen?) och hittade massa fina hus och hamnade i en glashal backe mitt i skogen som vi nog tagit oss lättare nerför om vi åkt kana istället för att ha gått. Himla mysigt iallafall! Väl hemma umgicks jag med Adam, spontansökte något sommarjobb jag hittade och lagade middag innan vi drog till gymmet. Man vet nog att man är ledig på riktigt när man mitt i passet tittar upp på klockan och får en chock över att den står på 19.40 och man känner sig pigg som en lärka och bara krigar på, trodde väl klockan skulle visa max 18 eller så (nu hur det skulle ha varit möjligt). Nu lite sömn till den här kroppen. 

(null)
Alltså vädret på vägen till gymmet på kvällningen. Så vackert. Mitt hjärta slog volter av glädje inför det fina. 

(null)
Provade en, för mig, ny bar. Jag är extremkänslig när det gäller konsistens på bars, men denna var riktigt lyckad! 
balans, glädje, hälsa, livet, promenad, påsklov, träning, träningsglädje, upptäcka,

Kommentera

Publiceras ej