Sportlovet är nu slut. Och det har varit en tumultartad vecka, kanske mest rent känslomässigt. Och jag vet inte riktigt varför. I början av veckan jobbade jag undan en massa plugg, för jag behövde få vara ledig några dagar. Alltså på riktigt ledig. Och det har hjälpt massor, men tyvärr är jag nu tröttare än någonsin tror jag. Men eftersom jag såg till att ha tid att vara ledig några dagar så har jag även hunnit träna en del, umgås med Adam och hänga med Elin, vi tog en sväng på stan, har tagit sovmorgonar (!?), sett massa serier, läst böcker, tagit promenader osv. Typiska ledighetsaktiviteter alltså.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

I helgen verkade jag dock bli förkyld eller vad man ska kalla det. Men nu är det borta igen, utan att jag är helt bra. Jag har i några veckor haft någon form av förkylningskänsla på gång i kroppen men det vill aldrig bryta ut. Jag är mest tröttare än vanligt och känner mig lite snuvig ibland. I övrigt är jag som vanligt. Skulle chansa på att det kanske mest är någon form av stressreaktion och det borde ju vara ett varningstecken i sig, men ibland kan jag inte alltid göra något åt det. Men hörde något så himla klokt i en podd, nämligen att är du stressade för att du tror att du behöver vara stressad eller är du stressad för att du faktiskt är stressad. Det måste jag komma ihåg lite oftare, för ibland tror jag faktiskt att jag stressar upp mig lite för lätt. Men just nu kan jag väl tycka att jag har all rätt att vara lite sliten, hehe... Fick dessutom i slutet av veckan veta att min VFU inte alls blir som jag hade hoppats pga några missförstånd från olika håll så jag får ägna veckan åt att försöka lösa det, och jag hoppas verkligen på en bra lösning. Annars går jag nog halvt under. 
 
(null)

(null)

Under dagen är jag hemma i vanlig ordning, men inte bara halvdag utan kör heldag hemma pga att jag har en examination i eftermiddag. Känner mig rätt säker på den iallafall så det känns ju skönt. Men skulle helst av allt vilja dra täcket över huvudet och sova lite mer. 

(null)

Lite mjukiskläder så löser vi nog det här också. Hoppas jag får lite energi att träna till ikväll också! Skulle verkligen behöva det. 
Distansstudier, Idrottslärare, Livet, Livspussel, Livsstil, Student, Vardag, distansstudent, sportlov, stress, Örebro,

Kommentera

Publiceras ej