En av de största fördelarna med att vara lärare måste ju vara julkänslorna man inte kan undvika alls. Det är pynt på hela skolan och igår gjorde åk 6 sitt luciatåg. De var så fina att jag ville grina lite. Jag kanske njuter lite extra också eftersom jag inte är ansvarig lärare för klassen och därför bara kan se och njuta, men vilket himla fint jobb de har gjort! 

När jag kom hem klädde vi julgranen och jag fick äntligen lägga fram alla paket. Har haft en låda under sängen där allt har legat och den blev så full att många paket fick flytta in på golvet i sovrummet i väntan på bättre tider. Och då ligger det ändå oinslagna paket i bokhyllan och fler är på väg hem i posten. Ja, jag har blivit helt galen. Fyllde 75% av platsen under granen med paket som enbart är från mig. Då har Adam inte ens slagit in sina än. Och ja, jag älskar julen. Nu ska jag fortsätta se föreläsning! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Och ja, vår gran är sned. Väldigt sned. Men så blir det när man ärver gran av sina föräldrar. Och tills vi bor större så får den duga. Familjen förslog fiskelina till gardinstången och jag kanske måste godta att det är ett rätt bra förslag, men vägrade pga familjens universallösning på allt. Men vi får se. Den ser dock bara sned ut, den vinglar inte eller så. Vi får se. Men är så nöjd (förutom den lilla lutningen då). Och så mysigt att få ordna med Adam. Nu ska vi bara skriva rim på alla paket också. Men det hinns med det med. 

balans, december, distansstudent, hemma, idrottslärare, jobb, jul, julgran, kärlek, livet, lucia, vardag, vitt, Örebro,

Kommentera

Publiceras ej