I år känns nyåret ovanligt mycket som en nystart. Jag brukar inte se nyår som en chans till ny början på det sättet, utan hösten har alltid varit den signalen för mig. Men i år är tydligen annorlunda. Undra hur skarp hösten kommer kännas då. Förmodligen ännu mer. Och jag tror att det i år beror på att jag vet att vi har så mycket framför oss. Det är examen, en drömresa, tankar om framtiden. Det är mycket på gång helt enkelt. Och samtidigt tänker jag hela tiden på att jobba på att vara snäll mot mig själv. Jag är ju som bekant lite dålig på det. Men någonstans tänker jag att hela mitt väsen kommer må mycket bättre och hitta en bättre balans om jag kan vara snällare. Inte lika hård. 

Så idag började jag dagen i soffan med en grön (?) smoothie och en kopp kaffe. Jag har sett lite nyhetsmorgon, läst lite och bara suttit här. Det är tomt, men det kommer ju vara tomt i några veckor, så får väl öva på mitt eget sällskap helt enkelt. Nu ska jag göra mig iordning och ta fram allt plugg. Lär bli avbruten när Elin vaknar för då ska vi ut och ta en promenad (är sjukt härligt väder också, väldigt bra planerat av oss). Och sen ska det förberedas lite matlådor och jobbas lite. Hoppas på en mysig dag! 

(null)

Nya, älskade kalender. Hade lite panik över att min tog slut. Så när jag och Adam var och gjorde lite ärenden inför hans resa så hittade jag denna och oj, så fantastisk! Den är precis sådär speciell som jag vill ha den. Har länge haft personligalmanackas kalendrar, men tröttnat lite på formatet eftersom jag haft det sålänge. Det här formatet är nytt för mig men fortfarande väldigt spännande. När jag frågade Adam om den var för mycket eller om man kan lära sig arbeta med den svarade han "den är ju lite kaosig, men den kändes väldigt du". Och ungefär så är det. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Igår mötte Elin mig efter jag kom med tåget och vi tog en sväng på stan, jag ville verkligen inte gå hem. Dessutom blev mitt egentliga tåg inställt och jag var inte riktigt känslomässigt stabil för sådana förändringar igår, så behövde lite bästis-häng innan jag orkade mig hem. Köpte med mig massa godis och gick hem och läste. Som den ängel hon är kom hon även över efter att hon och Fredrik hade varit på bio och bara var här. Betyder så mycket. Framförallt att hon själv bestämde att hon skulle komma för att hon antog att jag inte själv orkade be om det. 
2018, balans, distansstudent, ensam, frukost, försiktig, glädje, gräsänka, kärlek, livet, mål, nystart, smoothie, snäll, vänner, Örebro,

Kommentera

Publiceras ej