Alltså vilken jäkla (ja) dag! Som den smyg-pessimist jag verkar blivit på äldre dar så tippade jag igår på att denna dagen skulle bli tuff. Stiga upp tidigt, fullt ös på jobbet, träna osv... inte riktigt samma tempo jag blivit van vid under lovet så att säga, trots att jag gjort massor vissa dagar då med. Men vaknade (i och för sig förbannad på Adam för att han inte räddade mig i natt när en påse trillade omkull i vardagsrummet och jag trodde någon bröt sig in, är sjukt mörkrädd nämligen) och var pigg! Promenixade till jobbet, träffade alla goa ungar, hade några lektioner där barnen gjorde sådana fantastiska framsteg att jag blev tårögd, jobbade undan lite, promenixade hem, kramades med Adam, improviserade god middag, donade, kollade upp saker och sen gick jag till gymmet. Är hemma, ligger i soffan, tryckt mellis och ska hoppa in i duschen innan jag ska läsa lite i sängen. 

Och grejen med denna solskensdag? Inte bara att det var oooooförskämt vackert väder idag, utan bara all glädje. Fick röra mig massor, träffa barnen, underbara kollegor, bästa sambon och pojkvännen, bestämt träff med ett gäng barndomsbästisar och ska få pussa på en av tjejernas alldeles nya fina lilla dotter (så bedårande!), fått massor gjort, och jag känner mig bara SÅ tacksam. Vill typ gråta en skvätt så tacksam jag är. Livet alltså. Livet. Tack för den här dagen. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

balans, glädje, hälsa, idrottslärare, jobb, kärlek, livet, lycka, tacksam, tacksamhet, träning, vardag, Örebro,

Kommentera

Publiceras ej