Idag jobbar jag på hemifrån med plugg och skulle även behöva jobba lite (eller om jag gör det på söndag, har inte bestämt mig än). Men det är så skönt iallafall. Har dessutom sambon hemma som också sitter och pluggar. Har precis beställt ny kurslitteratur och lite annat som är påväg hem inför den här kursen som vi hade kursintro på igår. Tycket dock upplägget är lite märkligt då jag är van vid att varje kurs starta måndag nästkommande vecka (och man längtar ju alltid halvt ihjäl sig till den där enda helt lediga helgen var femte vecka) men nu börjar vi tydligen den nya kursen innan sista inlämningen på förra kursen är gjord. Jag låg ju bra till med hemtentan, så det var ingen kris på det sättet, men det har gjort att jag inte har hunnit beställa böcker och rodda i sånt eftersom jag har haft fullt upp med att jobba och göra klart förra kursen. Men tror jag är relativt i fas ändå. Så det känns bra.

Så idag ska jag planera lite, plugga/jobba som sagt, ta en promenad, förhoppningsvis träna med Elin och sen hoppas jag på att hinna bara mysa en massa. Känner mig i allmänhet mycket piggare idag, det var en fantastisk dag på jobbet igår, jag fick ett tandläkarbesök gjort som gick hur bra som helst och jag är så lättad. Var som att ett halvårs konstant underliggande ångest över en tand släppte på en gång och det var bara så befriande. Och väldigt skönt att känna att jag klarade av det helt utan någon som helsta problem. Så nu ska jag fortsätta med mitt donande här hemma!

Och SÅ god och höstmysig frukost imorse. Världens härligaste start på dagen. 

Balans, Distansstudier, Glad, Glädje, Hemmadag, Hälsa, Idrottslärare, Jobb, Ledig, Livet, Livspussel, Lycka, Mål, Planering, Plugg, Student, Studier, Torsdag, Uppsala Universitet, Örebro,

Kommentera

Publiceras ej