Just nu känns allting otroligt segt. Det går trögt och det är nästan lite standby-känsla över allt. Jag tror det är flera saker som spelar in. Dels så har nog nyhetens behag av att börja plugga igen lagt sig. Jag är inne på min andra kurs och det faktum att jag har 165% sysselsättning framför mig över ett år till börjar suga på energin. Det är inte allt för jobbigt egentligen. Jag älskar både mitt jobb och att plugga och det jag pluggar är sjukt intressant. Men, det som gör att det känns jobbigt är nog att jag måste vara så strukturerad. Jag har inte problemet att det tar lång tid att få saker gjorda. Jag är egentligen sjukt effektiv. Men därför har jag ibland svårt att ta tag i saker. Men just nu, och förmodligen väldigt lång tid framöver, har inte råd att inte ta tag i saker på en gång, för min tid finns inte. Jag kan liksom inte bara välja att idag gör jag det här, imorgon det här osv osv osv. Till viss del kan jag det. Men de flesta dagar har jag minst fem-sex timmar att spendera på jobbet. Sedan ska jag hinna plugga, vilket de flesta dagar blir förlagt till kvällstid eller till helgen. Vilket i sin tur gör att det just nu inte är någon större skillnad på om jag har helg eller vardag, är ledig eller inte. Jobbar jag inte, så pluggar jag och tvärtom. Dessutom tror jag att jag håller på att bli förkyld. Både jag och kroppen är trött och hängig och det mesta känns motigt. Och på detta ska jag försöka hinna träna, må bra, vila, träffa vänner, hänga med sambon och vara mitt vanliga glada jag. Det är tufft. Jag försöker hitta en balansgång för det här men än så länge har jag inte kommit på något klockrent recept. Men det kanske kommer med tiden... 

Men det har varit en fin helg. AW med kollegorna. Träning. Häng med vänner och sambon. Det blev även en vända till akuten med Adam och han mår bra. Och igår försökte jag göra allting bättre med en lång dusch och ansiktsmask. 

Balans, Distansstudier, Förkyld, Hälsa, Idrottslärare, Livspussel, Livsstil, Motivation, Segt, Student, Studier, Träning, Trögt, Trött, Uppsala Universitet, Örebro,

Kommentera

Publiceras ej