Idag har jag all min undervisning i elevernas hemklassrum. Mina elever är inte särskilt förtjusta i att sitta still i hallen, så får att få in allt som vi ska prata om kör vi numera temalektioner en gång i månaden där vi jobbar i klassrummet, ser på filmer, diskuterar osv. Jag är sjukt taggad och barnen är väldigt duktiga även om det här första tillfället är lite trist för dem då jag mest går igenom varför vi gör det, vilka kunskapskrav vi når och likande e. Rätt skönt att få ha vanliga kläder också. Minus att eleverna knappt känner igen mig. Men men! Nu ska vi köra på och jag hoppas det här konceptet kommer ge fina resultat. Det är iallafall därför jag har planerat det. 



Idrottslärare, balans, glädje, hälsa, jobb, klassrum, lärare, motivation, människorkläder, nytt, vilja, örebro,

Kommentera

Publiceras ej