Idag är väl ungefär universums kaosigsate dag. Och det kan ha varit universums överdrift. Men på riktigt. Jag började min morgon med att övertänka ungefär tio miljoner saker. Eller egentligen så började morgonen med att jag vaknade trött och ledsen. Försökte verkligen bli glad men det gick sådär. Och fine, jag tror helt klart på allting om att inställning gör livet lättare osv osv osv. Absolut. Den tanken får mig att överleva ungefär 80% av mina dåliga dagar. Men helt ärligt, ibland känns det bara så galet pissigt (förlåt språket). Så då åker jag inte ens försöka låtsas att det är en bra dag. Men för att få något gjort, så började jag städa, då jag med största sannolikhet inte hinner det imorgon innan vi ska åka iväg. Ni tror inte dammsugare går sönder?? Fick försöka moppa rent sovrummet som jag inte hann dammsuga alls. Och här någonstans bröt jag ihop. För jag försöker verkligen hålla ihop det. Jag försöker så hårt att hålla ihop mitt liv, vara glad, hinna med allting, vara tacksam för allt jag har och allt jag får göra. Men ibland funkar inte ens de hårdaste insatser för att få detta att funka. Så där satt jag på golvet och grät och smsade min pojkvän. Som sitter på föreläsningar och seminarium hela dagen och absolut inte kan göra något åt saken såklart. Jag har återigen gjort ett försök att samla mig. Lägenheten är städad, jag har fått i mig mellis/lunch (kan inte bestämma mig för vilket det faktiskt var än), har målat om naglar och börjat plugga (även fast jag missuppfattade rubriken helt och började skriva om fel sak, men kunde bara klippa in det under en annan rubrik så helt förgäves var det inte), så nu ska jag ta tag i att hitta information som är rätt till rubriken. Och sen håller jag en tumme för att lyckas hålla ihop det resten av dagen, skulle verkligen behöva det... 



Distansstudier, Dålig dag, Idrottslärare, Ledsen, Nagellack, Student, Torsdag, Uppsala Universitet, distansstudent, Örebro,

Kommentera

Publiceras ej