Torsdag igen. VAR tar veckorna vägen? Tyckte nyss jag kom tillbaka från höstlovet och det var sex eller sju veckor kvar till jul och nu är det helt plötsligt bara tre veckor kvar. Helt galet. (Till jullovet, är väl medveten om de 24 dagar det är kvar på riktigt). Vilket också är helt galet!!! Som den lilla julfantast jag är känns det helt magiskt att det faktiskt snart är jul. 

Idag är min sista dag som ledig (tack vare att jag fick min vfu tillgodoräknad) så från och med i helgen ungefär så är jag back to uni. Känns både härligt och ledsamt då jag äntligen börjat trivas rejält med att få lufsa runt lite. Det behövs ibland. Men det är ändå stor skillnad att vara på jobbet och att få plugga hemma, så är väldigt tacksam över de extra timmar jag får att vara hemma från jobbet oavsett hur mycket jag älskar mitt jobb. Men därför ska jag idag pyssla med lite saker. Ska strax byta om och knalla iväg till affären för att köpa lite saker som saknades till pepparkaksdegen jag ska göra. Funderar på att köpa lite grejer till annat bak också. Hittat roliga recept jag knappt kan motstå. Behöver ljus och lampor också så det blir nog bra. Får se om jag orkar hinna med att städa idag med. Vore skönt att ha det gjort. Och ikväll väntar middag med kollegor, ska bli så mysigt! 

(null)

(null)

(null)

(null)

Lite träning med Elin, kvällsmys igår och bloggläsande under filt nu på morgonen. Himla härliga dagar! Och idag är kroppen rätt mör efter inte bara massa tid på isen med eleverna igår utan dessutom ett riktigt bra pass på gymmet! 
bakning, balans, distansstudent, hälsa, idrottslärare, jobb, jul, julbak, kollegor, ledig, mys, torsdag, träning, vardag, vänner, Örebro,

Kommentera

Publiceras ej