Vi har haft en så fantastisk jul. I lördags spelade vi uppesittarkväll hemma, gav varandra julklappar och en av mina närmasta och äldsta vänner kom förbi på dagen. Så himla mysigt. I söndags, på julafton, blev det en väldigt tidig morgon (efter en väldigt sen kväll) för att fixa iordning och packa in oss i bilen och fara till Borlänge. Där blev vi hela dagen hos Adams bror med familj och alla kom dit. Mycket folk, mycket prat, mycket skratt, mycket mat. Precis som jag vill ha det. Det vad verkligen hur trevligt och mysigt som helst. Vi åt, kollade Kalle Anka, öppnade julklappar och spelade spel. Det blev ytterligare en sen kväll och jag sov som en stock hela natten och långt in på morgonen. Sena kvällar är inget jag klarar av egentligen, blir helt skev. Behöver lägga mig tidigt och vakna tidigt. Har svårt att sova länge så oavsett när jag lägger mig så vaknar jag inte senare än 08, väldigt irriterande. Men sen var det bara göra sig iordning igen, krama alla hejdå och sätta oss i bilen igen för att åka till min familj i uppland. Även här var det så mysigt, mycket mat, skratt och prat. Vi körde julklappsspel och delade ut julklappar. Idag kommer förmodligen en vän förbi med sin dotter (min tremänning), så vi äntligen får kramas lite och så ska de få lite julklappar! Ska bli så mysigt. I övrigt hoppas jag hinna plugga lite. Kanske stiger upp redan nu och gör lite tentaplugg men är så kallt hemma hos lillebror så vill hellre ligga kvar hos Adam i sängen. Senare idag åker vi tillbaka till Falun och hänger hos Adams föräldrar i några dagar innan vi åker upp till sälen för att mysa och fira nyår bland annat. 

Känner mig så tacksam efter denna jul. Och ledigheten är ju långt ifrån över. Det känns så mysigt att få umgås med alla, att vi hinner och kan åka mellan alla (även om det tär på oss något enormt att spendera så mycket tid i bilen, vi blir trötta och uttråkade och hade gärna haft några extra dagar hemma för att vila istället men men) så att vi får träffa alla, att vi slipper välja. Jag vet att det kanske är få förunnat att ha den möjligheten. Njuter till max! Så nu ska jag koka lite kaffe och leta reda på om lillebror har någon frukost hemma. 

(null)

(null)

(null)

(null)

Så tacksam över de fina julklapparna jag fått (men mest över alla underbara människor som finns i mitt liv). Bland annat det underbara halsbandet jag har på mig och pyjamasen. Älskar även jumpsuiten jag har haft nu till jul. Så skön och snygg. Måste hitta byxdresser som passar mer till vardags. Har några som jag haft till festligare sammanhang, men älskar dem verkligen så skulle vilja ha lite mer avslappnade att ha till vardags, så härligt ju! 

Borlänge, familj, glädje, jul, julafton, juldagen, julfirande, julklappar, kärlek, lycka, lycklig, tacksam, tacksamhet, uppland, vänner, åka,

Kommentera

Publiceras ej