Det har inte varit många knop på oss idag. Regnet tog en paus på ungefär en timme. Den timmen lyckades vi tajma och tog en promenad. Så skönt. Men efter att inte ha ätit mat på hela dagen och sedan ha promenad var jag så galet hungrig. Och som tur var lyckades mannen laga sjukt god middag (samt att han startade brandlarmet under matlagningen, men det är en mindre viktig detalj). 


Vi har (på mitt förslag och enabart senaste veckan bör tilläggas) fått för oss att det vore kul att äta mer vegetariskt. Inte av så många andra anledningar än att jag är sjuuuukt sugen på grönsaker och sånt just nu plus att jag tror att det är väldigt bra för min struliga mage. Dessutom finns det ju en massa andra trevliga självklara saker som gör att vegetarisk kost är trevlig för fler än mig personligen. Så denna veckan har vi hittills lyckats med tre måltider. Och MUMS! Jag vill på något vis inte se det som att vi äter "antingen vegetariskt eller inte vegetariskt", utan jag vill se det som att vi äter det vi är sugna på men att det inte nödvändigtvis behöver innehålla någon form av kött eller ens animaliskt över huvud taget. 

Hur som helst... idag blev det wraps med kikärtsbiffar, grönsaker, sås och pommes. Nyttigheten kan vi ju diskutera, men min själ slog bakåtvolter av lycka och smaklökarna gjorde kullerbyttor mot gommen. Helt. Galet. 


Balans, Glädje, Helg, Livsstil, Mat, Middag, Peppargatan, Semester, Sommar, Örebro,

Kommentera

Publiceras ej