Jag fullkomligen älskar nya träningskläder. Eller ja, jag älskar mina befintliga träningskläder också. Men jag tror jag får samma kick av nya träningskläder som de flesta människor får av nya kläder/skor/väskor om man har det intresset. Men jag har ju trots allt valt det fältet att hålla på med, så det kanske inte är så konstigt. Sedan jag började utbilda mig till idrottstränare för fyra år sedan har jag gått i träningskläder, om inte hela dagarna, så åtminstone någon timme varje dag. Jag har träningskläder på mig mer än vanliga kläder skulle jag tro. 

Dessutom kan ju nya träningskläder vara den bästa motivationen någonsin till att vilja röra sig, vara aktiv och träna mer. Iallafall för mig. Just nu är jag inne i en härlig period där jag promenerar väldigt mycket. Eller tar powerwalks om det är det man vill kalla det. Otroligt härligt. Och så ska jag byta gym och börja träna med Elin. Så. Galet. Taggad!

Och eftersom jag har träningskläder som jobbkläder så är suget efter nya väldigt stort väldigt ofta. Tursam som man är ibland så trillade jag över ett helt gäng med kläder från Röhnisch till galet bra priser. Så därför fick jag hem ett helt paket med nya härligheter och herregud vad kär jag är. (Ja, jag blir kär i träningskläder...). Så sköna, så fina... Dessutom lyckades jag knipa åt mig ett linne i deras nya härliga blommönster som de började med för något år sedan (så bra koll har jag inte), och jag bara ääääälskar det! Vill ha ännu mer. 

Jag menar, bara se på dem! 

Balans, Glädje, Hälsa, Idrottslärare, Jobb, Livsstil, Motivation, Nytt, Röhnisch, Träning, Träningskläder,

Kommentera

Publiceras ej