Just nu består det mesta av att komma iordning i nya lägenheten. Igår var vi och städade ur några saker som vi var tvungna att göra om i gamla lägenheten. Fick även alla våra kartonger slängda på återvinningen, så himla skönt för nu kan jag äntligen fixa iordning balkongen. Vi har en rätt stor balkong här (allt är ju relativt) och där hamnade alla tömda flyttkartonger och alla kartonger från nya möbler osv. Inte särskilt härligt. Men nu är det borta och jag kan börja dona. Helt fantastiskt! Ska försöka få undan de sista lådorna inne i lägenheten också. Borde tvätta och städa av. Men först tänker jag försöka lura med min man (sambo) ut på en  promenad i det fina vädret som faktiskt är idag. Har någon form av projekt att prova promenadvägar inför en massa promenader och löpning här hemma nu när vi bor i nytt område. Var ute igår och det var så galet skönt efter att ha flyttat konstant i en vecka samt varit  förkyld i snart två veckor. Vill bara att hostan släpper snart så jag får träna! Vi har dessutom ett utegym precis nedanför oss  där man ser folk heeela tiden. Sjukt provocerande. Vill bara ner och köra! 



Från gårdagens promenad och ett av de projekt jag tog mig för igår: sätta in mer inredning i vår garderob. När vi köpte den var mallen för den borta så fick panikimprovisera och hålla alla tummar för att vi skulle få med oss alla delar som behövdes. Men efter att mina (änglar) föräldrar var här och hjälpte oss bygga ihop den insåg vi att det gick in fler lådor än vad jag hade vågat hoppas och därför köpte jag några till när jag och Elin var till Ikea i fredags. Så nu får det plats massor där inne! 


Flytt, Garderob, Hälsa, Livsstil, Nytt, Peppargatan, Promenad, Semester, Sommar, Träning, Örebro,

Kommentera

Publiceras ej