Idag vaknade jag otroligt sliten efter en natt med stressdrömmar så pass illa att jag vaknade av att jag hörde mig själv prata i sömnen flera gånger under natten. Det var ingen pigg idrottslärare som kom till hallen idag vill jag lova. Och barnen verkade känna detta på sig. Nog för att jag älskar mitt jobb, men oj så klurigt det kan vara ibland. Efter jobbet gick jag hem till soffan och till och med den väntande tvättstugetiden kändes som världens högsta berg att klättra över.

Igår däremot gick till gymmet och sprang intervaller direkt efter jobbet, städade av hemma, lagade middag och matlådor, bakade bullar och var väldigt pigg och glad.

Vilken himla skillnad det kan vara på dagar alltså. Därför bäddar jag nu ner mig i sängen med en serie på datorn och sover förmodligen när sambon kommer hem från basketträningen. Tack och godnatt!

Igår vs. Idag. Endorfinhög vs. Svintrött.

Hälsa, Jobb, Livet, Löpning, Ohälsa, Psykisk ohälsa, Träning, Trötthet, Vardag, Örebro,

Kommentera

Publiceras ej